kotiliesi

torstai 15. tammikuuta 2015

Keitetty parsakaali


Jotkut päivät vaan kertakaikkiaan ei ole minun päiviäni.
Ja nyt taisi ainakin tämä aamupäivä olla sellainen.

Ensin aamulla vanhin tyttö meinasi nukkua pommiin, siinä sitten Ukkoseni lähti kyyditsemään unista tyttöä autolla koululle. Minä annoin smoothien ja täytetyn sämpylän mukaan.
Onneksi ehti kuitenkin nipin napin ajallaan opinahjoonsa.
Aamu oli muutenkin aivan hössäkkää, nuorimmaisella on uimista tänään ja eikös nekin tavarat ja eväät vasta aamusella pidä laitella kuntoon. Minä en sitten tykkää tälläisistä aamuista.

Sitten vanhin tyttö viestittää koulusta minulle, että olikos se oppilas/opettaja keskustelu monelta?
Kello oli silloin  9.18 ja aika oli 9.30.
Tietysti minä unohdin senkin, vaikka vielä aamulla tytölle siitä muistuttelin.
Ei muuta kuin töppöstä toisen eteen ja kaasujalka pohjaan, niin kerkesinhän minä kyseiseksi ajaksi kouluun.
Olen tämän ennekin itsestäni huomannut, muistan kyllä hyvin hoidokeiden menot ja tulot, mutta auta armias kun pitäisi muistaa omien lasten menoja niin kaikki on ihan sekaisin. 
Käyköhän tähän hyvin vertaus suutarin lasten kengistä?

Nyt siis ohjekin on simppeli ja pikainen lisäke ruoan kaveriksi.

Leikkaa parsakaalin kukinnot ja huuhtele ne.
Keitä vesi kiehuvaksi ja mausta suolalla ja voilla.
Voit lisätä myös valkosipulia, rosmariinia tai tinjamia joukkoon.
Keitä 4-5 minuuttia ja huuhtele sitten nopeasti. Sitten onkin oiva lisäke ruoalle valmista.

2 kommenttia:

  1. Juuri nousen pöydästä, parsalaalia oli meilläkin. Kuinka maistuikaan niin makoiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nanna, meidän lemppari lisukkeita ruokapöydässä nämä herkkupalat.

      Poista

Mukavaa kun kommentoit :)