kotiliesi

keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Katkarapu-avokadokastike


TERVETULOA ANSKU GEN LUKIJAKSI.

Ulkona olot menevät nyt pelkäksi marjojen poiminnaksi. Vattuja tulee joka päivä ja punaisia- ja mustiaviinimarjoja on niin paljon, kun vain jaksaa poimia.
Minä en selkäni kanssa kauaa jaksa kyykkiä pensaissa yhtämittaa,  mutta kaksi kertaa päivässä ulkoilessa tulee poimittua pari kipollista kerralla. Kyllä ne marjat näinkin tulee puskista poimittua olen sen jo kahtena edellis vuotena todennut minulle hyväksi vaihtoehdoksi.


Tässä tulee ohje kylmästä kalakastikkeesta. Sopii kyllä minkä kalan kanssa vaan kaveriksi, mutta minulla oli tällä kertaa kaupan pakaste hyllystä leivitettyjä seifileitä. Namskis, kun maistuikin hyvälle.

150 g kuorittuja katkarapuja
1 avokado
2 dl maustamatonta jogurttia
 (sopii myös kermaviili tai ranskankerma)
2 valkosipulinkynttä
tilkka sitruunan mehua
1-2 cm pätkä punaista chiliä
n. 2 rkl persiljaa
(sopii myös korianteri tai tilli)

Valmista kastike jääkaappiin hieman ennen kalojen paistoa ja syöntiä, että kerkiää maut tasaantua.
Leikkaa katkaravut pienikisi (jätä vähän koristeluun).
Halkaise avokado ja poista siemen sekä koverra hedelmänliha ruokalusikalla hedelmän puolikkaasta. Kuutio tai soseuta (itse haarikalla muusasin lihan kulhoon.)
Sekoita kastikkeen ainekset keskenään ja tarkista maku.


1 kommentti:

  1. Kiitos :)

    Mä oon aika monta viikkoa pohtinut, miten suosikkiplogit sais näppärästi tilattua. Vihdoin oivalsin, miten lukijaksi -nappi toimii :D

    t: tietotekniikan maisteri (valitettavasti ihan oikeasti :D )

    VastaaPoista

Mukavaa kun kommentoit :)