kotiliesi

lauantai 15. joulukuuta 2012

Limppuja

 
Limppuja olen taas väsäillyt kuusi kappaletta ja tänään leivon vielä kuusi lisää. Eiköhän niillä pärjätä joulun aika, vaikka yksi limppu onkin jo syöty.
Parhaimmillaan limput ovat noin viikon päästä leipomisesta. Maut ovat tasaantuneet ja saa leikattuakin paremmin, kuin tuuoreena.
Ohjeen olen tänne jo kirjoitellut, kun näitä herkku limppuja olen joka jouluksi tehnyt joten linkitys vain tästä niin ohje on saatavilla.
 
Täällä ollaan jo aamusta silitelty uusia verhoja nuorimman tytön ikkunaan ja lakanoita vaihdeltu säkä siivottu.
Eilen tämä samainen nuorimmainen innostui ompelemaan ompelukoneella.
Kyllä täällä äidille tekemistä löytyy.
Mitähän seuraavaksi keksii touhuta.
 

6 kommenttia:

  1. Maukkaan näköisiä, tuota ohjetta täytyy kokeilla. Mistä tuollaisia vuokia saa, onko ne pahvia ? Itse teen joka joulu piimälimppua johon tulee aniksia, fenkolia ja kuminaa. Limppusi tuo vaihtelua, kiitos ohjeesta :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos sinulle Tuula kommentistasi.
    Nämä ruskeat vuoat ovat tosiaan pahvia ja myydään useimmissa ruokakaupoissa. Leivinpaperi hyllyltä olen ne löytänyt ja hyviksi todennut, etenkin jos antaa lahjana leivän on se mukavamman näköinen serlofaani paketissa näin.
    Vuoat ovat Bruno paistovuokia, jotka käyvät niin mikroon, uuniin, pakkaseen ja saa vielä kierrättää eli biohajoavaa tavaraa.

    VastaaPoista
  3. Jouluun kuuluu ehdottomasti mallaslimppu ,sen tuoksu ja maku.Mukavaa joulun odotusta kaikille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, niin minunkin mielestäni mallaslimput kuuluu jouluun :)
      Hyvää joulua kaikille.

      Poista
    2. Leivoin eilen tämän ohjeen mukaan limput ja hyviä tuli.Aiemmin olen käyttänyt nesteenä piimää,joten on mukava kokeilla joskus muutakin. Hyviä ovat, iso kiitos ohjeesta !

      Poista
    3. Minä tehnyt tällä ohjeella jo kymmeniä vuosia limput. Helppoa ja hyvää.

      Poista

Mukavaa kun kommentoit :)