tiistai 5. kesäkuuta 2012

Kaali-pekonipata


Varhaiskaalit ovat taas tulleet kauppoihin. Minä joka voisin syödä kaali laatikkoa ja kaalikeittoa joka viikko olen aivan onnesta ymmyrkäisenä.
Niinpä meillä on nyt syöty kaalisalaatteja viikon verran.
Ukkoseni lahjoitti minulle miesten verstaan lattialta löytämänsä keittokirjan viikko-pari sitten ja minä olen sen nyt selaillut ja hyväksi todennut. (Tämän viikon kaikki ruoat ovat kirjasta peräisin.)
Siispä kirjasta Hyvä kokki 200 parasta reseptiä:
KAALI-PERUNAPATAA OLKAATTE HYVÄT.

4 dl vettä (lisäsin lopussa hieman lisääkun meinasi tulla kuivaa9
1 lihaliemikuutio
1 dl pitkäjyväistä riisiä
600 g valkokaalia suikaleina
2 porkkanaa viipaleina
175 g pekonia suikaleina
2 sipulia remkaina
1/2 tl valkopippuria
1-2 tl oreganoa

Kiehauta vesi ja lisää lihaliemikuutio sekä riisi.
Lisää myös kaalisuikaleet ja porkkana viipaleet päälle.
Ruskista pekoni ja sipulirenkaat noin 3-4 minuuttia pekonin rasvassa.
Kaada pekoni-sipuliseos kasvisten päälle.
Lisää mausteet ja anna hautua 20-30 minuuttia.



3 kommenttia:

  1. Kuulostaa ihan älyttömän hyvältä. Tätä on pakko kokeilla ensi tilassa :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Anonyymi, meillä tykkäsi niin laoset kun aikuisetkin.
    Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

    VastaaPoista
  3. Kiva kun on varhaiskaali aika taas, parasta mitä tiedän on kaalipata :)

    VastaaPoista

Mukavaa kun kommentoit :)