kotiliesi

torstai 23. kesäkuuta 2011

Hyvää Juhannusta


Tämän pihassamme kukkivan pionin välityksellä toivottelen teille kaikille Tupun tuvan lukijooille HYVÄÄ JUHANNUSTA.
Me vietämme Jussin nyt ihan kotosalla. Kokeilemme ensimmäisen kerran piha saunaamme ja grillailemme. Tytöille tulee kaveri yökyläilemään Juhannuspäivänä ja isäntä lähtee silloin talleille korjaamaan autoa.
Itse haluaisin kutoa, mutta olkapää ja hartia on tulehtunut joten täytyy nyt ottaa hiljais elon kannalta. (Mitenhän sekin onnistuu meikäläiseltä?)
Vieläkerran rakkaat lukijani
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE.

Tässä vielä Muumipeikon juhannusruno:
Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
 Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
 Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.
 -Tove Jansson



7 kommenttia:

  1. Muumipeikon runo oli hyvä. Hyvää juhannusta sinullekkin.

    VastaaPoista
  2. Tuo runo piti laittaa ylös kun en ole sitä ennen missään kuullut.. Oikein hyvää juhannusta teille kaikille! =)

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille kaikille juhannus toivotuksista ja kiitos anonyymi kun korjasit virheeni. En tiedä onko pää alkamassa lahot kun puhelen ja kirjoittelen ihan mottipäisiä.

    VastaaPoista

Mukavaa kun kommentoit :)