sunnuntai 23. elokuuta 2015

Chilisevä kana


Tänään oli tytöillä kumpaisellakin semmoinen nälkä, että täytyi saada ruoka valmiiksi nopsasti.
Siispä etsin kirjastosta lainaamani Ajatusta arkiruokaan! Herkkuja rippeistä-kirjan ja aloin valmistaa helppoa ja nopeaa kanakastiketta. Olin tätä ohjetta jo katsellutkin sillä silmällä, että haluaisin sitä kokeilla ja nyt siihen tuli oiva tilaisuus.
Suluissa on omat lisäykseni ohjeeseen ja reseptissä ei ollut laisinkaan aineiden määriä, että nämä ovat ihan minun omia päästä vedettyjä määriä joilla laitoin ruoan.

Tämän ruoan voi tehdä niin broilerisuikaleista kun grillatusta kanastakin tai broilerin rintafileestä, niinkuin kirjan kirjoittaja oli ruoan tehnyt.
Minä tein tämän tällä kertaa paistinpannulla, mutta kirjan ohjeessa tämä herkku tehtiin uunissa 175 asteessa noin 20 minuuttia.

Ruoan kaveriksi keitin jyväpastaa, joka oli aivan uusi tuttavuus minulle ja perheelleni. Vähän Ukkosenikin ihmetteli syödessään, että ompas eri makuista riisiä. Ennenkuin kerkisin informoida hänen syövän nyt pastaa.


250 g maustamattomia broileri suikaleita
(1 kevätsipuli varsineen)
1/2 dl ketsuppia
1/2 dl sweet chilikastiketta
2 1/2 dl kermaa (minulla makuna makea curry)
1 dl smetanaa
1 tl (ruusu)suolaa
1/2 tl mustapippuria


Paista suikaleet pannulla sipulin kanssa kypsiksi.
Lisää kypsän broilerin joukkoon kaikki ainekset ja sekoita. Anna porista hetki. Lisää mausteet ja nauti pikalounas pastan tai riisin kanssa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun kommentoit :)