kotiliesi

sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Pinaatti-sipulilla täytteiset herkkusienet


 Lainasin kirjastosta vanhoja Kotivinkki-lehtiä  ja sivuilta tupsahti tälläinen ohje esiin.
Hetihän minun oli päästävä tätä kokeilemaan, koska olen nyt pinaattiin niin tykästynyt.
Pieniä lisäyksiä tein ohjeeseen mausteet ovat kaikki minun omia laittamiani eli oikeaan ohjeeseen ei siis tule mausteita ollenkaan samoin pieni nokare sulatejuustoa tuli lisättyä joukkoon.
Tein yhden sienen aivan lehden ohjeen mukaan ja minusta se oli kyllä mauton, siispä kun oman perheen makumieltymykset tuntee niin kannattaa reseptejä hieman muuttaa siihen suuntaan.

Samaisessa lehdessä on muitakin herkullisia pinaatti ohjeita, joista minun kyllä vielä täytyy teille kirjoitella, mutta niistä sitten toisella kertaa, kun olen kerennyt ne ensin valmistaa ja kuvata.

8 isoa herkkusientä
1/2 pieni purjo
1 sipuli
1 rkl öljyä paistamiseen
1/2 pss (75 g) pakastepinaattia
2 rkl sulatejuustoa (koskenlaskija voimakas)
2 rkl kermaa
1 dl juustoraastetta
mustapippuria 
suolaa

Poista herkkusienistä jalat ja hienonna ne.
Halkaise, pese ja hienonna purjo.
Leikkaa myös sipuli pieniksi.
Kuullottele pannulla pienessä öljy tilkassa sienien jalat ja sipulit.
Lisää joukkoon hetken päästä myös pinaatti, sulatejuusto nokare ja kerma sekä mausteita maun mukaan.
Anna poreilla muutama minuutti.
Täytä herkkusienet seoksella ja lisää päälle juustoraaste.
Kypsennä uunissa 200 asteessa noin 10 minuuttia tai kunnes sienet ovat saaneet kauniin paisto värin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun kommentoit :)