kotiliesi

perjantai 4. heinäkuuta 2014

Tacopiiras


 Tuli viimme viikolla käytyä hoidokeiden kotona kahvilla ja saimme aivan mielettömän herkullista tacopiirakkaa.
No, minunhan oli heti saatava ohje ja tänään sitten tuli itse tätä herkkua tehtyä.
No, hieman piirakka muuttui taas matkanvarrella, mutta laitan sulkuihin omat muunnelmani.



2 dl vehnäjauhoja 
2 dl ruisjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1/2 tl suolaa
50 g voita
1 1/2 dl maitoa

Sekoita kaikki pohjan ainekset keskenään ja levitä voideltuun ja korppujauhotettuun piirakkavuokaan.
(Minä lämmitin voin ja maidon mikrossa.)

TÄYTE:

400 g jauhelihaa
1 rkl öljyä

Ruskista jauheliha öljyssä.

1 prk salsamauste mediumia
1 pss tacomaustetta medium
2 valkosipulinkynttä (minulla neljä kipaletta)
1 iso sipuli
1 dl vettä

Sekoita kaikki aineet jauhelihan joukkoon.
Keitä kunnes neste on haihtunut ja kaada sitten seos taikinan päälle piirasvuokaan.

2-3 tomaattia

Kuutioi tomaatit jauhelihaseoksen päälle.
(Minä jätin renkaiksi).

2 dl creme fraisea (minulla 2 dl Crea créme fraíche pippuria, Valion uutta maustettua ranskankermaa)
4 rkl majoneesia
2 dl juustoraastetta

Sekoita nämä keskenään ja kaada tomaattien päälle.
(Minä ripottelin vielä kaiken kukkuraksi juustoraastetta hieman tämän ihanuuden pinnalle.

Paista 200 asteessa noin 15 minuuttia tai kunnes pinta on kauniin ruskea.


Nyt kun on loma alkanut niin minäkin sain taas pitkästäaikaa inspiksen alkaa kutomaan. Nyt on pitkä projekti edessä Ukkoselleni aloin tehdä villapaitaa.
Ajattelin, että jos saisin isäinpäiväksi tai jouluksi tehtyä niin hyvä olisi.
Tämä etu ja takakappale vielä menee aivan rutiinilla, mutta hihat näyttivät minulle hieman haastavilta.
Katsotaan nyt tuleeko tenkkapoo eteen kun sinneasti pääsen.

4 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää, mä luulen, että tämä piirakka tekis kyllä meilläkin kauppansa! ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan taatusti, kyllä ehdottomasti kannattaa kokeilla.

      Poista
  2. No voi vitsit! Noin yksinkertainen ohje ja koskaan en ole hoksannut kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, samaa itsekin tuumailin. Nähdessäni reseptin.

      Poista

Mukavaa kun kommentoit :)