kotiliesi

keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Virkatut korit


Lopulta on taas jotain näytettävää myös käsityörintamalta.
Näitä olen nyt pari kolme päivää vääntänyt ja loppua ei näy.
Kummatkin tytöt tarvii koreja samoin minä saunalle ja vessaan.
No, olen kyllä näitä jo pitkään suunnitellutkin tekeväni.
Lopulta sain itseäni niskasta kiinni ja ryhdyttyä toimeen.

Lankana minulla oli jotain kaupan tarjous lankaa. Mutta esim seitsemänveljestä lanka on saman paksuista ja kaksinkertaisella langalla tein korini.
Puikkoina oli 6 numeron puikko ( ohjeessa puhuttiin 8 puikosta), mutta nämähän on käsialan mukaan meneviä juttuja.

Nämä on yksinkertaisia tehdä. Neljä ketjusilmukkaa ja sulje piilosilmukalla ympyräksi.
Virkkaa renkaaseen 6 ks ja seuraavalla kierroksella kaikkiin silmukoihin kaksi ks. Tulee siis 12 ks.
Kolmas kierros virkkaa tavallisesti yksi ks. ja kaksi ks.ää seuraavaan silmukkaan jatka näin niin kauan että on 18 ks.
Neljäs kierros virkkaa 2 ks. ja seuraavaan silmukkaan 2 ks. toista niin että lopuksi on kieroksella 24s. jatka kierroksia samaan tapaan jolloin joka kierroksella tulee 6 silmukkaa lisää. kun työssä on mielestäsi tarpeeksi pohja-osaa aloita reuna.
Virkkaa reunaa ilman lisäyksiä niin paljon kun tuntuu hyvältä.
Loppun voit tehdä ketjusilmukoilla lenkin ja kiinnittää sen piilosilmukalla korin reunaan.


2 kommenttia:

  1. Kauniita koreja. Olenkin monessa blogissa nàità ihastellut ja aina miettinyt, ettà tuollaisia pitàisi vàsàtà. Kiitos kun laitoit ohjeen. Muistatko minkàkokoisella koukulla nuo virkkasit ja mità lankaa kàytit?

    VastaaPoista
  2. Kiitos viestostäsi nyt täytyykin ohjetta tarkentaa tuo lanka juttu jäi kertomatta.
    Siis kaksinketaisella villalangallatein ja minulla oli 6 numeron puikko, mutta oli varmaankin paksumpaa lankaa kun oli oikein 8 numeron puikko.
    Ihania käsityö hetkiä.
    Kysy ihmeessä vielä jos jäi epäselvyyksiä, minäkun olen tälläinen unohtelija näiden juttujeni kanssa.

    VastaaPoista

Mukavaa kun kommentoit :)