kotiliesi

keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Kaali-hedelmäsalaatti


Löysin todella ihanan salaatin ohjeen, jota olen nyt tehnyt jo pari kertaa.
Joukkoon kuuluisi myös appelsiini mutta, koska minulla ei ensimmäiellä kertaa ollut kotona appelsiiniä jätin sen pois. Ja siitälähtien olen salaatin ilman tehnyt.

Olen tänään saanut pestyä makuuhuoneemme ikkunan. Jo hoidokeiden nukkuessa saisi pestyä olohuoneen ikkunat. Katsoo nyt kuinka käy, yleensä kun hirveästi suunnittelee niin mikään ei onnistu.

Ukkoseni ja hänen kaverinsa ovat pihalla hitsaamassa kaivon pumppua ja meidät passitettiin lasten kanssa sisälle.
Keittelen tässä samalla riisiä päivän ruokaan ja lapset kerkiää hetken leikkimään ennen ruokailua.Ruoan jälkeen luetaan kirjaa (tällä hetkellä meillä on kesken "Hotelli kultainen mysteeri ja salaperäinen vieras")
Sitten onkin jo nukkumaan meno aika pienemmillä.

100-200 g keräkaalia
1 omena
100 g viinirypäleitä
1 dl majoneesia

Raasta tai suikaloi kaali ohuiksi suikaleiksi.
Kuutioi omena ja puuolita viinirypäleet. Sekoita majoneesi salaatin joukkoon.

4 kommenttia:

  1. Toi vois ollakin raikasta..nam..tykkään kaalista.
    Täällä huutaa ikkunat hoosiannaa, tuskissaan.... niin likaisia ettei läpi näe... Olin niin laiska syksyllä kun muutin, etten jaksanu niitä alkaa jynssäämään, ovat sitten koko talven menneet noin. Ajattelin, että juhannukseksi repäisen.... ;O) En tiedä mikä mulla aina on tossa ikkunoiden pesussa tökkinyt niin julmetusti.

    VastaaPoista
  2. Herkullisen kuuloista salaattia. Ikkunat odottaa täälläkin pesua, koskahan iskisi inspiraatio...

    VastaaPoista
  3. Kiitos Saga ja Erja.
    Nyt on pesty yhden kerroksen lasit, toivottavasti inspistä riittää ja saan myös yläkerran lasit pikapuoliin pestyä ja lopuksi jää sitten nuo kaikista likaisemmat eli kellarin lasit, plääh.
    Suurin osa on kuitenkin jo laarattu.

    VastaaPoista
  4. Herkullisen näköinen salaatti. Pitäis itsekkin joskus tehdä:)

    VastaaPoista

Mukavaa kun kommentoit :)